PLANIFICAREA AFACERII TALE IN 2024. 8 elemente de care să ţineti cont

 PLANIFICAREA AFACERII TALE IN 2024 ✍🏻👨🏼‍💻📆

Ne aflăm acum în ante-penultima săptămână din an și înainte de tumultul şi gălăgia care va urma de sărbători, m-am gândit că acesta ar fi un moment prielnic să aruncam o privire în viitor luând în considerare planul dvs. de afaceri pentru 2024.

Dar înainte să pasim în 2024, STOP! … pune frână! ⛔

Vă aduceţi aminte de Neo în filmul Matrix, când cu mâna întinsă a facut un Stop Cadru şi a… “OPRIT LUMEA”? Cam la aşa ceva vă invit în următoarele momente…

Ultima sută de metri 🏃🏼‍♀️

Dacă sunteți ca majoritatea agenților imobiliari, s-ar putea să fi intrat deja pe modulul de Inerţie atunci când intrați pe final de an. La urma urmei, s-ar putea să va justificati şi să spuneti că nimeni nu cumpără sau vinde case în timpul sărbătorilor, nu-I aşa?

GREŞIT ! ❌

Agenții activi ca şi adevăraţii luptători ştiu că acţiunea nu se termină niciodată și știu că a renunța pe final ar putea însemna să pierzi lupta pe ultima sută de metri. Este ca şi cum ai convins vânzătorul şi cumpărătorul să facă deal-ul, să semneze actele şi tu să lași banii pe masă. Și nimeni nu vrea să lase banii pe masă, nu?...

Așadar, te îndemn să faci ceea ce fac agenţii performanţi și termină în forță anul cu gândul de a avea cel mai bun an al tău.

Planul tău de afaceri 👩🏼‍💻💵📊📈

Sper că ați avut un an bun avand în vedere toate evenimentele petrecute pe plan geo-politic sau economic, la scara natională sau nivel mondial... Şi oricum daca nu vi s-au îndeplinit așteptările sper că ați avut de învățat lecții valoroase care vă vor ghida eforturile viitoare.

Dacă nu v-ați facut un plan de afaceri până acum, acesta este un moment numai bun pentru a face în sfârșit unul împreună.

Un plan de afaceri este ca un GPS, o “harta mentală” scrisă care vă ajută să ajungeţi la destinaţie trecând, pas cu pas, prin punctele intermediare. Vă ajută să evaluați modul în care parcurgeti traseul stabilit de la o zi la alta, lună de lună,

permiţându-vă să faceți ajustări pe măsură ce vă deplasați de-a lungul anului.

 

Dorinţe vs Obiective 💭💱

Cei mai multi dintre agenţii imobiliari îşi doresc să închidă cât mai multe tranzacţii pe parcursul unui an de zile şi să facă cât mai mulţi bani. Dar nu ştiu cum să-şi conceapă o strategie de lucru prin care dorinţele să se transpună în realitate.

Mulţi dintre ei aşteaptă să se întâmple minuni, să se schimbe rezultatul fără a schimba felul cum actionează, fără să-şi monitorizeze afacerea iar când anul e pe terminate aud în preajma mea foarte des următoarele replici:

“ Nu stiu câte tranzacţii am realizat…”

Sau “ am făcut bani din comisioane da’ nu ştiu cât… căci oricum nu mai am nimic”

“Lasă, la anu’ o să fie mai bine… “

Într-adevăr, nu trebuie doar să vă puneţi dorinţe pentru a reuși ci este esențial să aveţi un plan de afaceri bine gândit dacă doriți să intrați în 2024 din poll-position. Indiferent dacă sunteți experimentat în a vă întocmi planul de afaceri sau nu v-ați făcut niciodată unul, iată câteva sugestii care vă pot servi drept “foaie de parcurs” pentru cel mai bun an al vostru.

1️⃣ Foloseşte-te de cifrele tale. 🔢

În calitate de agent independent care conduce o agentie mică, este imperativ să vă cunoașteți în detaliu numerele și indicatorii principali (numărul de leaduri, numărul de întâlniri pentru Prezentări de Listare, numărul de vizionări, numărul de contracte încheiate, etc). Folosiţi-vă de datele obţinute în 2023 pentru a vă face planurile de afaceri pentru anul următor.

2️⃣ Începeți cu obiectivul principal: 🆙 numărul de tranzacţii şi comisionul total generat GCI pentru anul 2024. Aşa ai un obiectiv scris. De asemenea, poate ajuta să aveți şi un număr de obiective intermediare din cele enumerate mai sus.

3️⃣ Faceți o pâlnie de vanzări ✍🏻 cu marcarea principalilor indicatori care vă vor oferi cea mai bună oportunitate de a vă atinge obiectivul principal, şi anume:

- număr de ore de prospectare pe zi

- conversații cu proprietari

- inspecţii tehnice la proprietate

- listări de prezentări

- publicare de oferte noi

- vizionări cu potenţiali cumpărători/chiriaşi

- comisioane încasate.

Cu cât numerele tale vor fi mai detaliate cu atât te vei responsabiliza mai bine.

4️⃣ Gestionează-ţi cu chibzuinţă cheltuielile. 💱

Există o multitudine de aplicații pe care le puteți folosi pentru a vă gestiona cheltuielile, așa că nu aveti nici o scuză.

5️⃣ Revizuiește-ți propunerea ta de valoare 🥇🏵️

Care este propunere ta de valoare prin care adaogi valoare reală clienţilor tăi şi te diferențiază de concurenții tăi, prin care îi asiguri pe clienţi că ești persoana potrivită în care să aibă încredere în una dintre cele mai importante decizii financiare pe care le vor lua vreodată, poate.

6️⃣ Evaluează-ți punctele tari și punctele slabe. 📌📒🔏

Revizuiește care sunt punctele tale forte și unde trebuie să-ți consolidezi abilitățile pentru a putea profita de oportunitățile care există în piața dvs. Fiţi sincer cu dvs. inşivă mai ales când vine vorba de a va evalua punctele slabe.

7️⃣ Investiţi în dumneavoastră. 💰⏳👔

În primul rând, asigurați-vă că înțelegeți diferența dintre o cheltuială și o investiție. Pentru o şedinţă de coaching cu un trainer poate cheltuiţi câteva sute de lei (sau mai mult) în a descoperi cum să realizati un CGI sau cum vă veți atinge obiectivele, de exemplu, dar asta vă va putea scuti de mari bătăi de cap şi de bani cheltuiţi aiurea.

8️⃣ Cooperaţi cu un antrenor în imobiliare. 👨🏻‍🏫🏘️

Agenții cu performanțe adesea afirmă că lucrul cu un antrenor/mentor este cheia către reuşita lor. Dacă ești nou în domeniul imobiliar sau simți că nu ești pregătit să faci o investiție în coaching atunci găsește parteneri responsabili care să lucreze cu tine.

Un plan de afaceri trebuie să includă obiective pe termen mai lung. Mulți experți în planificarea afacerilor sugerează să va faceți un plan de afaceri pe cinci ani sau minim trei. Indiferent de modul în care abordați planificarea pe termen lung, trebuie să vă considerați responsabil față de termenele limită.

ATENŢIE! 🚨

Este ușor să cazi în capcana de a vă scrie planul de afaceri și de a-l pune într-un sertar undeva şi să uiţi de el. De aceea vă propun să puneţi planul întocmit într-un loc vizibil astfel încât să-l puteți vedea zilnic şi să vă reamintească ce este important pentru reuşita dvs.

Desigur, există mai multe moduri de a face un plan de afaceri si dacă în prezent nu aveți un plan și simțiți ca aveti dificultăți în a-l concepe, puteţi alege să lucraţi cu un coach în rolul de îndrumator. 👨🏻‍🏫